Rotterdams Dagblad 18 november 1999
Big Brother begint ook een commercieel succes te worden voor Veronica. De prijzen per reclamespot van 30 seconden rond en tijdens het programma zijn opgelopen van gemiddeld 10.000 naar ongeveer 30.000 gulden, meldde het reclameverkoopkantoor IP dinsdag desgevraagd. De populairste blokken zijn die rond de extra lange, rechtstreekse uitzendingen op donderdag. De laatste uitzending van Big Brother moet zelfs ruim 42.000 gulden per spotje opbrengen. Big Brother, dat sinds half september op de buis is, haalt het met de gemiddelde prijs overigens nog niet bij de al jaren lopende RTL soap Goede Tijden, Slechte Tijden.
De adverteerder betaalt voor een spotje rond die soap, die geldt als de topper van de Holland Media Groep (RTL 4, 5 en Veronica), rond de 40.000 gulden. Om de reclameguldens niet bij elkaar af te snoepen, besloot de Holland Media Groep de uitzendingen van Big Brother twee weken geleden met een uur te vervroegen. Tot die tijd werden de beide soaps op hetzelfde tijdstip uitgezonden.
met dank aan:
www.rotterdamsdagblad.nl